Som du nok udmærket er klar over, så er der mange måder at holde sig i form på. Det er langt fra alle sammen der er lige sjove, eller kræver lige meget forberedelse, træning og gå på mod. Hvis du har børn er du nok også bekendt med, at tiden ofte kan være en afgørende faktor, da det ikke altid er lige let at komme ude af døren og komme i gang med med at træne.

Hvis du har en hus og en have og har børn, er der også en god sandsynlighed for at du har et glimrende redskab stående i haven. Hvis du ikke har, er det noget du bestemt kunne overveje at anskaffe, hvis du stadig ikke helt er med på, hvad det er vi omtaler, så er det en trampolin (som disse).

Hop ud i det

En trampolin kan være fremragende underholdning til børnene, der vil elske at hoppe rundt på den i timevis, men det kan også være et yderst effektivt træningsredskab, der kan være til at få dig i god form.

Selvom det hurtigt kan komme til at føles som om du leger, kan du nemt få pulsen lidt så højt op, som hvis du løb en tur. Det er derfor en rigtig god form for motion, der samtidig er afvekslende og derfor ikke føles så hård, som den reelt er. Helt basalt kan man nemt helt komme til at glemme at det er hårdt, og derfor presser man sig selv lidt mere, og det er her træningen for alvor bliver effektiv.

Når motion ikke længere er en pligt, bliver det pludselig sjovt, og så giver det også meget mere mening. Der er meget tale om runner’s high og hvordan man kan få et kick ud af at løbe, faktum er dog, at det langt fra er alle opnår dette, og derfor er løb for mange en sur pligt.

Du får mest ud af træningen, hvis du træner i intervaller, ligesom det er med mange andre typer af træning. Hop på en måde i 30 sekunder og skift så til noget andet, og skift denne rutine fra gang til gang. Løber man samme rute i samme tempo, forbrænder man med tiden mindre, det samme princip gør sig gældende, når man hopper på trampolin, variation er kilden til en god fysisk både i ens kost og ens træning.

Skab stabilitet med hop

Når man bruger en trampolin som springbræt til at komme i god form, er der også en anden positiv effekt. Man stabiliserer nemlig sine led, knæ og hofter, hvilket er med til at styrke kroppen generelt og eksempelvis kommer dig til gavn til vinter, hvis du skal på skiferie.

 

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here